XEOS pokazał centrum szkoleniowe

– Od pracy jaką wykonamy tutaj, zależy bezpieczeństwo naszych rodzin i przyjaciół w powietrzu – mówił Arnold Hoessler ze spółki XEOS podczas prezentacji specjalistycznego centrum szkoleniowego spółki.

XEOS to joint venture dwóch gigantów przemysłu lotniczego Lufthansa Technik i GE Aviation. Firma do 2020 roku planuje zainwestować około miliard złotych w zakład serwisowania i naprawy silników lotniczych pod Środą Śląską. Działalność powinien on rozpocząć w pierwszym kwartale 2019 roku.

Na razie w Bielanach Wrocławskich, na terenie Prologis Park Wrocław, spółka utworzyła specjalne centrum szkoleniowe. Jak twierdzą jej przedstawiciele to najnowocześniejsze centrum kształcenia w przemyśle lotniczym w całej Europie Środkowo- Wschodniej.

XEOS i dolina lotnicza

– Dla nas funkcjonowanie tego ośrodka to także pierwszy krok do stworzenia na Dolnym Śląsku prawdziwej doliny lotniczej – mówił we wtorek Arnold Hoessler, dyrektor ds. jakości i procesów XEOS.

Co ciekawe, choć firma póki co wynajęła powierzchnię w Prologis Park na pięć lat, to Hoessler nie wykluczył, że centrum szkoleniowe działać będzie tam nawet po roku 2020 – czyli po osiągnięciu pełnych mocy operacyjnych przez zakład w Środzie Śląskiej.

– Kształcenie w przemyśle lotniczym, to proces ciągły, więc przyszłość centrum pozostaje otwarta. Na dziś myślimy o tym, by przenieść tu coraz więcej procesów i być może zwiększyć powierzchnię – stwierdził Hoessler.

Obecnie centrum XEOS mieści się na powierzchni ponad 2,5 tys. m kw., a pracuje w nim ponad 80 osób. Władze spółki zapowiadają, że jeszcze w tym roku załoga może przekroczyć 100 osób, a docelowo – już w zakładzie w Środzie Śląskiej – ma ich pracować 600.

Już teraz firma otrzymała aplikacje od ponad 1,5 tys. kandydatów do pracy z całego świata. – Takie zainteresowanie pozytywnie nas zaskoczyło – przyznał Thomas Böttger, dyrektor zarządzający XEOS.

Wielkie silniki do zobaczenia

Na terenie centrum przyszli pracownicy odbywają szkolenie teoretyczne i praktyczne. Znajdują się tam obecnie trzy silniki samolotowe CF6-80, używane w samolotach typu Boeing B747-400 i Airbus A330. Wkrótce przyszli mechanicy będą uczyć się także na silniku GEnx-2B, który ma być docelowo serwisowany i naprawiany z zakładzie XEOS w Środzie Śląskiej.

Drugi z silników, nad którymi będą w przyszłości pracować w zakładzie XEOS – GE9X zadebiutuje na rynku dopiero w 2019 roku. Silniki te produkowane są przez partnera joint venture – GE Aviation w Cincinnati w stanie Ohio w Stanach Zjednoczonych. Silnik GE9X będzie miał średnicę 4,1 m i będzie ważył ponad 9 ton. Wymiary silnika GEnx-2B są niewiele mniejsze, bo średnicaa wynosi 3.3 m, a waga niemal 6 ton.

Oba silniki mogą być używane nawet przez 30 lat, a ich obowiązkowe przeglądy odbywają się średnio co 35 tys. godzin lotu. I to właśnie w przyszłym zakładzie serwisowania i naprawy silników samolotowych XEOS w Środzie Śląskiej będą odbywały się takie przeglądy.

– W codziennej pracy i nauce stosujemy najwyższe standardy bezpieczeństwa, wykorzystujemy sprzęt najnowszej generacji i kształcimy unikatowe umiejętności – podkreślał Arnold Hoessler – Przykładamy ogromną wagę do jakości szkoleń, a później naszej pracy, a na to składa się nie tylko wiedza i doświadczenie, ale również tzw. czynnik ludzki. Uczymy się pracować w grupie, uczymy się odpowiedzialności, dokładności, ale też wzajemnego zaufania. Niektórzy twierdzą, że nasze szkolenie zmienia ich podejście do życia – dodawał
Źródło: wroclaw.pl

Partnerzy strategiczni

Partnerzy merytoryczni

Kontakt

+48 71 78 35 310
+48 71 78 35 311
office@invest-in-wroclaw.pl

Adres

Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej SA
Plac Solny 14
50-062 Wrocław

Copyright © 2016 Invest in Wroclaw
Realizacja i utrzymanie: Stermedia