Rozmowa z robotem. Wrocławianie robią chatboty

Doradza, inspiruje i odpowie na pytanie. Ułatwi zaplanowanie podróży i pozwoli porównać ceny i kupić bilet – to tylko część tego co potrafią chatboty i voiceboty wrocławskiej spółki technologicznej KODA Bots, dzięki którym internauci mogą rozmawiać z robotami. Firma robi oprogramowanie m.in. dla wrocławskiego zoo i lotniska oraz Komputronika, banku Santander i TVN Discovery Polska. Przygotowali dla marki Żywiec chatbota wspierającego komunikację trasy koncertowej Męskie Granie. Teraz KODA Bots automatyzuje komunikację sieci Biedronka z pracownikami.

Największy prywatny pracodawca w Polsce – Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, wdraża technologię wrocławskiej firmy KODA Bots. Wewnętrzny chatbot pomaga pracownikom w uzyskaniu odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. oferty wsparcia. JMP jest jedną z pierwszych polskich firm, która uruchomiła podobne rozwiązanie. W sumie służy ono ponad 67 tys. pracownikom.

– Narzędzie skraca czas reakcji poświęcony z reguły na ręczne wyszukiwanie odpowiednich treści, obniża koszty operacyjne, upraszcza powtarzalne procesy i co ważne – personalizuje kontakt – mówi Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots. – Dzięki automatyzacji komunikacji, błędy spowodowane czynnikiem ludzkim praktycznie nie występują, co znacznie przyśpiesza np. wdrażanie pracowników czy pozyskiwanie wiedzy na tematy ich interesujące – dodaje.

Chatbot odpowie na pytania

Pierwsze testy odbyły się pod koniec sierpnia 2019 roku. Opieką chatbota zostały objęte wszystkie pytania związane z logowaniem i rejestracją  w pracowniczym extranecie. Teraz sieć Biedronka uruchamia rozwiązanie w pełniejszym zakresie.

– Chatbot skierowany do pracowników to rzadko spotykane rozwiązanie. Dlatego pierwsze wdrożenie zaplanowaliśmy tak, aby z jednej strony zaadresowało konkretne wyzwanie, a z drugiej dało nam szansę na zaobserwowanie, jak na ten innowacyjny kanał komunikacji reaguje zespół Biedronki – podkreśla Marcin Rybicki, menedżer ds. Komunikacji Cyfrowej w sieci Biedronka. – Po kilku miesiącach działania i kilkudziesięciu tysiącach rozmów, które chatbot odbył z pracownikami, widzimy, że jest to narzędzie dające dodatkowe wsparcie. Dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć zakres tematyczny, którym zajmie się chatbot – zapowiada Rybicki.

Jeronimo Martins Polska, wspólnie z KODA Bots, przygotowało nie tylko nowe obszary tematyczne, ale i funkcje, które umożliwiają generowanie przez chatbota spersonalizowanych odpowiedzi: od tak prostych, jak używania w rozmowie imienia pracownika, po zaawansowane mechanizmy dostarczania informacji dotyczące konkretnych programów wsparcia.

Chatboty znane są na świecie od 60 lat

Mariusz Pełechaty, mówiąc o historii chatbotów zaznacza, że przeszły one drogę od ciekawostki naukowej, przez rozbudowane rozwiązania informatyczne dostępne na nielicznych stronach internetowych, do zdobycia rzeczywistego zasięgu i wynikającej z tego popularności.

– Współczesne chatboty pozwalają przykładowo brać udział w konkursach, sprawdzać statusy realizacji zamówionych usług, otrzymywać powiadomienia o statusie lotu lub subskrybować najnowsze informacje pochodzące z ulubionych mediów. Dokładnie tak, jak do tej pory było to możliwe poprzez e-mail czy aplikację mobilną. Nie wymagają instalacji dodatkowego oprogramowania, bo są dostępne z poziomu ulubionych komunikatorów – dodaje.

Wrocławskie chatboty podbijają rynek

Wrocławska spółka technologiczna KODA Bots istnieje od prawie 3 lat. Są twórcami systemu do automatyzacji komunikacji w firmach (eng. Automated Communication Management System).

Swoją technologię i usługi kierują do klientów enterprise’owych z różnych branż. Dzięki niej firmy mogą zarządzać procesami związanymi z automatyzacją komunikacji w obsłudze klienta, pozyskaniu pracowników, onboardingu, komunikacji wewnętrznej, marketingu, sprzedaży itd., wykorzystując do tego chatboty i rozwiązania głosowe.

W minionym roku zrealizowali ponad 40 wdrożeń. Wśród firm, z którymi współpracują, znajdują się organizacja mające siedzibę we Wrocławiu, m.in.: Santander Consumer Bank, Travelplanet.pl, Port Lotniczy Wrocław, VisitWorocław.eu, MOICO czy ZOO Wrocław. Spółka ma na swoim koncie realizacje dla m.in.: TVN Discovery Polska, Jeronimo Martins, Accor Hotels, Benefit Systems, UNIQ.

Źródło: wroclaw.pl

Partnerzy strategiczni

Partnerzy merytoryczni

Kontakt

+48 71 78 35 310
+48 71 78 35 311
office@invest-in-wroclaw.pl

Adres

Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej SA
Plac Solny 14
50-062 Wrocław

Copyright © 2016 Invest in Wroclaw
Realizacja i utrzymanie: Stermedia