Pociągiem najszybciej z obrzeży Wrocławia do centrum miasta

7 kwietnia 2017

pociąg z WojnowaNowe możliwości szybkiego dojazdu do centrum Wrocławia z Wojnowa, Strachocina, Swojczyc i Kowal zapewni linia kolejowa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały warunki do bezpiecznych podróży od 10 kwietnia. W 2021 r. podróże będą wygodniejsze i trasa przedłużona do Jelcza Miłoszyc.

Pasażerowie trasą z Wrocławia Sołtysowic do Wrocławia Wojnowa pojadą 10 kwietnia. W rozkładzie jazdy przewidziano 13 par pociągów. 10 par będzie kursować na odcinku Wrocław Wojnów – Wrocław Sołtysowice – Wrocław Nadodrze. 3 pary pociągów zapewnią bezpośrednie połączenie z Wojnowa do Wrocławia Głównego przez Wrocław Mikołajów. Czas przejazdu pociągów z Wojnowa do Nadodrza wyniesie 18 min., a do stacji Wrocław Główny pociągi dojadą w pół godziny.

Będą nowe wiaty 

By zapewnić pasażerom niezbędne warunki obsługi, teren stacji jest porządkowany. Na peronach poprawiono nawierzchnię, wyznaczono pasy bezpieczeństwa. Montowane jest nowe oświetlenie. Orientację ułatwi czytelne oznakowanie. Zamontowane będą tablice informacyjne i gabloty na rozkłady jazdy. Kolejarze ustawią 4 nowe wiaty, są już przygotowane miejsca do ich montażu.

Wprowadzenie na linię pociągów pasażerskich wymagało poprawy torów, przygotowania peronów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. PLK wymieniły podkłady, uzupełniły tłuczeń, odpowiednio przygotowany został tor. Poprawiona została także jezdnia na dwóch przejazdach. Szczególnie istotne było dostosowanie urządzeń sterowania do sprawnego i bezpiecznego prowadzenia pociągów pasażerskich. Linia będzie przystosowana do jazdy pociągów osobowych z prędkością do 60 km/h. Ogólny koszt robót wynosi 1,1 mln zł.

Będzie szybciej i wygodniej do Jelcza Miłoszyc 

Dzięki środkom z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego do końca 2020 r. odcinek Wrocław Sołtysowice – Jelcz Miłoszyce przejdzie rewitalizację. Stacje i przystanki, wraz z trasami dojścia, zostaną dostosowane do lepszych standardów obsługi, m.in. umożliwiających dostęp do pociągów podróżnym o ograniczonej mobilności. 

Jednym z głównych efektów rewitalizacji będzie odciążenie zakorkowanych tras drogowych, prowadzących do centrum z północno – wschodnich osiedli Wrocławia. Powstanie możliwość wprowadzenia połączeń do stacji Wrocław Główny od wschodniej strony, tzn. przez Jelcz Laskowice – Wrocław Brochów. Szacunkowy koszt prac 55 mln zł.

Będą kolejne przystanki z RPO

Do roku 2020 zostaną wybudowane 2 nowe przystanki. Mokronos Górny będzie między stacją Wrocław Zachodni a przystankiem Smolec na trasie do Wałbrzycha. Przystanek Iwiny, nieopodal Wrocławia, na linii w kierunku Kłodzka. Realizacja przewidziana jest w ramach RPO dla województwa dolnośląskiego. Z tej puli zostanie też zmodernizowany przystanek Wrocław Muchobór. Koszt trzech inwestycji ok. 17 mln zł.

Przebudowa i budowa kolejnych przestanków we Wrocławiu łączy się z rewitalizacją linii z Wrocławia Głównego do Świdnicy przez Sobótkę. Obecnie powstaje studium wykonalności, które w oparciu o konsultacje, określi m.in. lokalizacje nowych przystanków 

Coraz większa dostępność kolei we Wrocławiu 

Wrocław w ostatnich latach zyskał trzy nowe przystanki: Wrocław Stadion (w kierunku Głogowa), Wrocław Grabiszyn (w kierunku Wałbrzycha) i Wrocław Różanka (w kierunku Rawicza). Wszystkie stacje i przystanki na linii w kierunku Opola, Rawicza i Legnicy (z wyjątkiem przystanku Wr. Muchobór) zostały przebudowane.

źródło: http://www.plk-sa.pl

fot. Wroclaw.pl